Розвиток моторики

 

Етапи розвитку дрібної моторики у дітей

Дрібна моторика - це навички роботи руками і пальцями, такі як письмо, робота ножицями, відкривання коробок, зав'язування шнурків та інше.  Дані навички розвиваються відповідно до фізичних параметрів дитини в тому чи іншому віці (такими як координація м'язів тулуба і сила м'язів плечового поясу). Важливо розуміти, що кожна наступна стадія розвитку дрібної моторики формується на попередніх, які дитина має успішно пройти. Розглянемо основні навички дрібної моторики, які дитина набуває на різних етапах свого розвитку:

Дитина до 6 місяців

• рефлекторно хапає предмети (з народження);

• неусвідомлено тягнеться руками до предметів (3 місяці);

• усвідомлено хапає предмети (3 місяці);

• хапає предмети двома руками (3 місяці);

• хапає предмети однією рукою (5 місяців);

• цілеспрямовано тягнеться до предметів (6 місяців).

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• недостатній розвиток м'язів і координації їх роботи;

• затримка здатності грати самостійно;

• затримка розвитку органів почуттів через несформованість навичок поводження з іграшками та іншими предметами.

Дитина в 6-12 місяців

• тягнеться до предметів, хапає їх і кладе в рот;

• навмисно віддає предмети;

• хапає предмети великим і вказівним пальцями;

• бере предмети двома пальцями;

• перекладає предмети з однієї руки в іншу;

• кидає і піднімає іграшки.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• недостатньо розвинена сила рук і пальців;

• слабо розвинені навички поводження з предметами;

• затримка розвитку органів почуттів через нестачу ігрової діяльності.

Дитина в 1-2 роки

• будує башточку з трьох маленьких кубиків;

• будує піраміду з чотирьох кілець, що нанизані на стрижень;

• вставляє 5 кілочків в отвори;

• перевертає по 2-3 сторінки книги за раз;

• малює на папері хаотичні лінії і фігури;

• натискає кнопки;

• малює, використовуючи рухи всієї руки, змінюючи руку, роблячи змахи руками;

• їсть при мінімальній допомозі батьків;

• використовує жести в спілкуванні;

• підносить ложку до рота;

• самостійно бере чашку і п'є з неї.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• недостатньо розвинена сила рук і пальців;

• недостатньо розвинені ігрові навички;

• недостатньо розвинені навички догляду за собою (наприклад, навик самостійного прийому їжі);

• недостатньо розвинений навик поводження з предметами.

Дитина в 2-3 роки:

• нанизує 4 великі намистини;

• перевертає по одній сторінці книги;

• ріже ножицями;

• тримає олівець великим і вказівним пальцями, а не в стислому кулаці;

• більшість дій робить однією рукою;

• робить кругові, вертикальні і горизонтальні рухи руками;

• малює лінії, крапки, кола, використовуючи руху кистей рук;

• розгортає, розділяє на шматки і мне пластилін;

• самостійно їсть.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• неготовність до занять письмом;

• уникає роботи з олівцем;

• недостатньо розвинені навички хапання і рухів руки при роботі з олівцем;

• недостатньо розвинені навички догляду за собою (наприклад, навик самостійного прийому їжі);

• недостатньо розвинений навик малювання.

Дитина в 3-4 роки:

• будує вежу з 9-ти маленьких кубиків;

• малює коло по заданому зразку;

• малює перехрещуються лінії;

• ліпить з пластиліну (кульки, змійки, коржі);

• використовує допоміжну руку для підтримки предметів та допомоги провідній руці;

• ріже папір ножицями.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• недостатньо розвинені навички догляду за собою (наприклад, навик самостійного прийому їжі);

• неготовність до занять письмом;

• недостатньо розвинений навик поводження з дрібними предметами (іграшками, олівцями, ножицями);

• розлад через невміння поводитися з дрібними предметами.

Дитина в 4-5 років

• вирізає за контуром;

• малює лінії, що перетинаються;

• малює квадрат;

• пише своє ім'я;

• пише числа від 1 до 5;

• пише букви;

• навички провідною руки явно переважають над навичками допоміжної;

• самостійно одягається і знімає одяг.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• труднощі з утриманням та поводженням з олівцем;

• труднощі з написанням цифр та букв;

• залежність від батьків в повсякденних справах (таких як, наприклад, одягання);

• розлад через невміння поводитися з олівцем і уникнення подібної роботи.

Дитина в 5-6 років

• вирізає найпростіші фігури;

• малює трикутник;

• розфарбовує по контуру;

• бере олівець трьома пальцями;

• приклеює шматочки паперу, робить аплікації;

• малює найпростіші малюнки.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• труднощі з правильним написанням букв і цифр;

• слабо розвинені навички письма;

• труднощі з виконанням письмових завдань в дитячому садку;

• швидка стомлюваність при роботі олівцем;

• розлад через невміння поводитися з олівцем і уникнення подібної роботи.

Дитина в 6-7 років:

• правильно пише більшість букв і цифр;

• пише на розлінованому папері (в зошиті);

• впевнено малює олівцем, рухи рук при цьому добре розвинені;

• добре розвинена моторика для занять письмом;

• будує різні моделі з конструкторів;

• самостійно зав'язує шнурки.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• труднощі з вираженням думок в письмовій формі;

• швидка стомлюваність на заняттях з письма;

• труднощі в школі через повільну швидкість письма;

• нерозбірливий почерк;

• низька самооцінка через неуспішність у школі;

• проблеми з поведінкою через уникнення роботи з олівцем.

Дитина в 7-8 років

• розбірливо пише тексти великого обсягу.

Негативні наслідки в разі, якщо навички не розвинені:

• складнощі з виконанням письмових завдань на час;

• швидка стомлюваність на заняттях з письма;

• труднощі з виконанням письмових завдань в школі через проблеми з невмінням виразити думку в письмовій формі;

• уникнення роботи з олівцем.

Наведений вище перелік дозволяє визначити, чи відповідає розвиток дитини її віку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 Запрошую відвідати мою сторінку під назвою "Відеоматеріали". Там розміщені фрагменти занять із запуску мовлення у дітей з синдром...