Формування фразового мовлення у дітей з порушенням розвитку мови
Мова пов'язана з комунікативною, пізнавальною, регулятивною функціями. Мовлення є засобом спілкування і довільної регуляції поведінки. Поява у дитини фразового мовлення важливо тому, що тільки при поєднанні слів у реченні за законами граматики рідної мови мовлення може служити цілям спілкування і пізнання дійсності.
У частини дітей з мовними порушеннями, фразове мовлення не може бути повноцінно сформованим без систематичних і цілеспрямованих занять. Необхідно проводити роботу над розвитком розуміння зверненої мови, збагаченням словника, оволодіти побудовою фрази. Спочатку необхідно формувати у дитини потребу в емоційному і мовленнєвому спілкуванні: говорити виразно, коментувати те, що відбувається на доступному для дитини рівні, співати пісеньки, розповідати казки, читати короткі віршики, супроводжувати спілкування мімікою, жестами.На початковому етапі формування фразового мовлення
вирішуються наступні завдання:
1) Розвиток розуміння зверненої мови
2) Формування однословной фрази, що складається з
називання предмета або простої дії: Маша. Гуляє.
3) Формування двусловних речень (предмет + дія): Маша
грає.
Розуміння зверненої мови
- Дитина виконує прості інструкції в знайомих побутових
та ігрових ситуаціях: Вітя, принеси собачку. Катя, візьми ляльку. Петрику, дай
машину.
Формування однословной фрази
У цей період мовленнєвого
розвитку дитина користується одним словом (іменником або дієсловом) для
передачі своєї думки без зв'язку слів в двоскладне речення.
Формування двусловних речень
Двусловне речення
складається з підмета (Хто / що це?) і присудка (Що робить?). Питання дорослого
формулюється так, щоб в нього входили всі слова передбачуваного речення. Це
допомагає дітям дати правильну відповідь. -Хто їсть? -Маша. -Правильно. Маша
їсть. -Що робить Маша? -Їсть. -Правильно. Маша їсть. (Дорослий підкреслює
потрібне слово інтонацією.)
Якщо процес
формування двухсловної фрази викликає труднощі, то спочатку використовується
прийом сумісного мовлення: Послухай мене, а потім скажемо разом. Потім знову
повертаємося до самостійного мовлення (Повтори за мною, скажи, як я).
Так може бути
організована робота з формування фразового мовлення у дітей з відставанням в
мовному розвитку на початковому етапі.
Отже: 1)
Найбільш ефективний розвиток мовлення відбувається в діяльності, а мовлення
дорослого повинно відповідати уявленням дитини.
2) Для кращого засвоєння нової мовленнєвої конструкції
необхідно створювати ситуації, в яких дитина могла багаторазово повторити
матеріал.












Комментариев нет:
Отправить комментарий