Формування фрази

 

 













Формування фразового мовлення у дітей з порушенням розвитку мови

Мова пов'язана з комунікативною, пізнавальною, регулятивною функціями. Мовлення є засобом спілкування і довільної регуляції поведінки. Поява у дитини фразового мовлення важливо тому, що тільки при поєднанні слів у реченні за законами граматики рідної мови мовлення може служити цілям спілкування і пізнання дійсності.

У частини дітей з мовними порушеннями, фразове мовлення не може бути повноцінно сформованим без систематичних і цілеспрямованих занять. Необхідно проводити роботу над розвитком розуміння зверненої мови, збагаченням словника, оволодіти побудовою фрази. Спочатку необхідно формувати у дитини потребу в емоційному і мовленнєвому спілкуванні: говорити виразно, коментувати те, що відбувається на доступному для дитини рівні, співати пісеньки, розповідати казки, читати короткі віршики, супроводжувати спілкування мімікою, жестами.

На початковому етапі формування фразового мовлення вирішуються наступні завдання:

1) Розвиток розуміння зверненої мови

2) Формування однословной фрази, що складається з називання предмета або простої дії: Маша. Гуляє.

3) Формування двусловних речень (предмет + дія): Маша грає.

Розуміння зверненої мови

- Дитина виконує прості інструкції в знайомих побутових та ігрових ситуаціях: Вітя, принеси собачку. Катя, візьми ляльку. Петрику, дай машину.

Формування однословной фрази

 У цей період мовленнєвого розвитку дитина користується одним словом (іменником або дієсловом) для передачі своєї думки без зв'язку слів в двоскладне речення.

Формування двусловних речень

 Двусловне речення складається з підмета (Хто / що це?) і присудка (Що робить?). Питання дорослого формулюється так, щоб в нього входили всі слова передбачуваного речення. Це допомагає дітям дати правильну відповідь. -Хто їсть? -Маша. -Правильно. Маша їсть. -Що робить Маша? -Їсть. -Правильно. Маша їсть. (Дорослий підкреслює потрібне слово інтонацією.)

 Якщо процес формування двухсловної фрази викликає труднощі, то спочатку використовується прийом сумісного мовлення: Послухай мене, а потім скажемо разом. Потім знову повертаємося до самостійного мовлення (Повтори за мною, скажи, як я).

   Так може бути організована робота з формування фразового мовлення у дітей з відставанням в мовному розвитку на початковому етапі.

   Отже: 1) Найбільш ефективний розвиток мовлення відбувається в діяльності, а мовлення дорослого повинно відповідати уявленням дитини.

2) Для кращого засвоєння нової мовленнєвої конструкції необхідно створювати ситуації, в яких дитина могла багаторазово повторити матеріал.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 Запрошую відвідати мою сторінку під назвою "Відеоматеріали". Там розміщені фрагменти занять із запуску мовлення у дітей з синдром...